2017
Nu kommer jag att använda denna blogg som dagbok, för tanken är att jag ska sluta med den antidepressiva medicinen Mirtazapin, efter 16 år! Tre personer (oberoende av varandra) har i år pratat med mig om Mia Lundins bok "Kaos i kvinnohjärnan" och när jag väl fick den i min hand var den mitt i prick. Jag kände verkligen igen mig och det har varit och är kaos i min hjärna, framför allt när jag vaknar mitt i natten och inte kan somna om.

Det enda tips jag fått från min läkare är att höja den antidepressiva medicinen, men efter att ha testat två gånger med att höja och sänka, då kunde jag konstatera att jag mådde bättre av att sänka medicinen, inte höja. Jag har länge haft viljan att sluta med den antidepressiva medicinen och har också försökt trappa ner, men efter ett halvår har jag då mått sämre och tappat kraft. Min tanke har då varit att jag måste stärka kroppen så att den klarar att bilda de hormon och signalsubstanser jag behöver för att jag ska må bra. Jag är därför en sökare och testar mig fram, men utan att få något stöd från en läkare. Stödet har jag nu hittat i boken och en läkare på Hormonelle i Stockholm. 

Är du intresserad, välkommen att följa mig under de närmaste månaderna...

2015

Den här bloggen har jag gjort för att visa de bilder som finns i boken "min Livsväv - om vävar och psykisk sjukdom". Om du vill se bilderna i samma ordning som de kommer i boken, då börjar du längst ner i denna blogg och går uppåt.

I boken är bilderna svartvita och här kan man se dem i färg och dessutom har jag lagt till några fler bilder.

Eventuella felaktigheter i boken och här på bloggen beror helt och hållet på mig. Ris och ros går bra att kommentera här i bloggen, eller maila till [email protected].

Det går bra att beställa boken "min Livsväv - om vävar och psykisk sjukdom" på www.solentro.se/publish/1208 

10 kr per såld bok går till www.suicidezero.se och deras viktiga arbete.

 

 

Kommentera

Publiceras ej