Mycket har hänt, men tid att skriva här har inte riktigt funnits.

Första 2 veckorna i februari var jag och mina två systrar på en fantastisk semester till Kuba. Läkaren sa att det inte var någon idé att ta med någon av hormonerna på resan, då de troligen skulle ta dem i tullen. Det var inte sådan koll, så jag tror inte att de skulle ha tagit hormonerna, men hur som helst  var det bra att få uppleva att jag mådde bra utan hormoner och att jag inte heller fick någon mens under perioden. Det lugnade mig för framtiden.

Den 17 april ska jag på återbesök hos läkaren och sist sa han att han tror att jag är i balans då och att vi inte behöver ses mer än en gång per år. Otroligt - men jag tror honom!

Sömnen är dock inte riktigt i balans. Jag vaknar oftast kl 2-4 på natten och kan inte somna om. Men jag gör lite yoga och har jag tur får jag sova en stund innan jag ska upp. Ibland tar jag en snabb "powernap" när jag kommer från jobbet och på helgerna kan jag vila middag om det behövs, så det funkar. De negativa tankar som jagade mig tidigare, när jag inte fått sova, de är som bortblåsta!

Jag tar fortfarande Kavinace till natten, men eftersom man inte ska äta det en längre period så har jag nu beställt hem GABA och har tagit min första tablett inatt och jag sov 00.30-6.30. Det känns bra. Eftersom man ska "trappa ner" Kavinace, tänker jag mig att ta Kavinace varannan kväll och GABA varannan kväll. Så får vi se hur det funkar.





Kommentera

Publiceras ej