Oj, kan man må så här bra? Ja och det känns helt fantastiskt!

19 dec var jag på återbesök hos läkaren på Hormonelle. Min fråga var ju då vad jag skulle göra för att kunna sova bättre. 3-5 timmar sömn per natt tärde på mig. Jag blev ordinerad Kavinace Ultra PM eller Theanine(båda stödjer "GABA-processen" som producerar serotonin och sen melatonin) och fick hem båda strax före nyår. Började äta Kavinace Ultra PM och jag började sova bättre direkt.
 
Nu sover jag ca 6 timmar per natt och över helgerna har jag haft möjlighet att vila och göra yoga på dagen, så nu känner jag mig riktigt utvilad. Varje morgon vaknar jag med glädje i kroppen och glada tankar. Sen jul har jag inte haft självmordstankar alls - vilken otrolig lättnad! T o m sexlusten har kommit tillbaka. 
 
Kavinace Ultra PM är en burk med 30 kapslar. Man ska bara äta detta en period, så jag äter ur burken och ser hur jag sover efter det. (Inte för att det berör mig men om någon undrar, man ska inte äta detta om man är gravid).
 
Om sömnen skulle börja krångla igen, då har jag Theanine att ta till. 
 
Progesteronet har jag nu 2 olika pumpflaskor, en med 50 mg och en med 20 mg. Ordinationen är nu 50 mg(en pump) på morgonen och en på kvällen. Om jag vaknar på natten kan jag ta 20 mg(en pump), det ska också hjälpa sömnen, säger läkaren. 
 
Lite försökskanin, men det känns definitivt som att det går åt rätt håll - så nu har jag ingen oro över att prova nytt.
 
 

Kommentera

Publiceras ej