Ok, hur veckan varit:
Söndag och måndag morgon kändes ganska hoppfull, sen kom oron och tårarna. Tisdag berättade en vän att för mycket progesteronkräm kan göra att man blir deppig och gråtmild, så jag tog en mindre mängd kräm - en pump per dag, men hälften på morgonen och hälften på kvällen.  Det höll i sig till onsdag eftermiddag, då jag kände mig glad igen.
 
Torsdag, då åkte jag ner igen - vilken berg- och dalbana! En djup dal som tog tankarna till att jag skulle bo själv, så att jag inte påverkar min familj med min negativa, depressiva sida. Självmordstankarna tar mycket av min energi, det är det jag mest vill bort ifrån. Det driver mig till att prova denna metod - och allt annat jag provat under detta liv. Läkaren jämförde att inte ha balans i kvinnans 3 hormoner är som att köra en 4-hjulig bil med 3 hjul - det går ju inte så bra...
 
Den antidepressiva medicinen har jag tagit som i samma dos som innan denna behandling, 37,5 mg, fram till onsdagen. Efter det har jag minskat till 30 mg. Fredag kväll testade jag även Progesteron MIC APL 400 mg som vaginal "supp" till kvällen. Sov gott och vaknade glad igen! Hela lördagen var toppen, vi jobbade med trädfällning ute och städning inne. Solen sken och jag mådde bra! Alldeles innan jag skulle lägga mig kände jag att humöret var på väg ner igen. Fortsätter dock med supp, en per kväll.
 
Söndagen var tung, både vädermässigt och jag försökte ta det lugnt med yoga, promenad och lite grejande hemma.
 
Vad har jag blivit ordinerad?
Magnesium 300 mgx2, Vitamin D3 5000IU, Flora 20-14, B-complex, Iron Response, Zink 22mg, C-vitamin C-400, E-vitamin och Selen, Adrenal Response, Jod losoljod droppar 1,83 mg/droppe, Co Q10 Coenzym, Omega-3 Premium, Progesteronkräm, 5HTP 100 mg, Thorne Glycin 500 mg, Hela linfrön 2 msk/dag blötlagda över natten.
Estradot 50 mg 1 plåster 2 ggr i veckan, Progesteronkräm 1 dos (20mg) morgon och kväll, Progesteron MIC APL 400 g 1st per kväll.
 

Kommentera

Publiceras ej